poniedziałek, 20 listopada 2023

to już 10 lat !!!

 W sobotę byłem na wyjątkowym koncercie, który był niczym podróż w czasie. TURBO, jeden z moich ulubionych zespołów z czasów w których byłem w waszym wieku, objeżdża właśnie Polskę grając materiał ze swojej pierwszej długogrającej płyty "Dorosłe dzieci". Okazją jest 40 rocznica jej wydania. 


Kiedy dzisiaj usiadłem do pisania codziennego posta przy muzyce z tej płyty, dotarło do mnie jaki to szmat czasu... Przekaz tytułowego utworu jednak się nie zmienił. Można powiedzieć, że jest ponadczasowy. Jeżeli ktoś zechce osobiście się przekonać, to niech kliknie w link pod zdjęciem i słucha. 


Gdy w tak nostalgicznym nastroju zastanawiałem się o czym by tutaj dzisiaj napisać dotarło do mnie, że i ja obchodzę mały jubileusz. Właśnie mija 10 lat jak zabawiam was pisząc bloga "Tak się bawi, tak się bawi POD - WA -LE!!!". Swoją radosną twórczość rozpocząłem w październiku 2013 roku. Impulsem do założenia bloga był udział szkoły w programie "WF z Klasą", którego zostałem koordynatorem. W ramach tego programu mieliśmy do wykonania szereg przedsięwzięć, które należało zaplanować, przeprowadzić a następnie opisać i zamieścić na blogu sprawozdanie z ich przebiegu. Początki mojego "blogowania" były bardzo skromne. Poniżej zamieszczam pierwszy post.

Szata graficzna bloga w pierwszej edycji programu była równie prosta, skromna i wyglądała tak.


To co widzicie powyżej to ostatni wpis, który zamieściłem w I edycji programu. Z jego treści wynika, że przez rok licznik odwiedzin wskazał ponad 16000 odsłon. Od razu wyjaśniam, że wskazanie licznika pod logo programu z prawej strony pokazuje ilość odsłon (132800), które miały miejsce w momencie archiwizacji bloga w maju 2019 roku. Przez cały czas nie można było na nim nic publikować ale czytać wolno było do woli. 


Kontynuacją pierwszego bloga była jego druga wersja założona na potrzeby II edycji programu. Do menu dodano nowe możliwości. Pojawiło się więcej kolorów a na stronie tytułowej mogłem zamieścić zdjęcie szkoły. Zwiększyłem także częstotliwość dodawania nowych postów. Zdecydowanie zwiększyła się także liczba odwiedzin. Przez rok licznik zanotował ponad 85000 wejść. Za nasze działania otrzymaliśmy wyróżnienia. Świadczą o tym te trzy kolorowe odznaki na niebieskim pasku z lewej strony. Wszystko to dopingowało mnie do coraz większych wyzwań. Na blogu w III edycji programu dodałem kolejne zakładki, wśród których dużą popularnością cieszyła się ta zatytułowana "Do słuchania". Zamieszczałem w niej linki do teledysków, które były muzycznym uzupełnieniem wpisów. W tytule bloga pojawiło się uzupełnienie o "sportowo - rockandrollowy głos Podwala". Tak jest do dzisiaj.



W 2020 roku moje codzienne pisanie jeszcze bardziej zyskało na znaczeniu i popularności. Jak zapewne sobie przypominacie był to pamiętny, pandemiczny rok. Do Polski dotarł COVID - 19 i wszystkich nas pozamykali w domach. Z dnia na dzień szkoła stanęła przed problemem jak poradzić sobie ze zdalnym nauczaniem. Platformy do tej formy edukacji pojawiły się dopiero po kilku tygodniach a my mieliśmy doskonałe narzędzie w postaci bloga, którego czytała cała szkoła. Tam publikowałem opracowywane przez naszych wuefistów materiały i poradniki do samodzielnego i bezpiecznego ćwiczenia w domu. 

To co widzicie powyżej, to tylko mały fragment wpisu z 13 marca 2020 roku. Efektem naszych działań w ramach zdalnego nauczania poprzez bloga był lawinowy wzrost odwiedzin. Licznik oszalał i 25 października 2020 wskazywał już ponad pół miliona odsłon. To tak jakby każdy mieszkaniec Lublina plus przyjezdni studenci przynajmniej raz kliknęli w adres bloga. 


W tych pandemicznych czasach na blogu odbyła się także namiastka szkolnej akademii z okazji święta 3 Maja. Tego dnia zrobiłem wirtualny koncert w wykonaniu naszych absolwentów. 



Oprócz zdalnego nauczania i funkcji rozrywkowych blog pomagał także w wielu akcjach charytatywnych. Mając tylu czytelników skutecznie mogłem przez niego nagłaśniać szereg zbiórek na rzecz leczenia ludzi potrzebujących. 



Ten dynamiczny rozwój bloga został nagle zatrzymany przez administratorów programu "WF z Klasą". Z końcem kwietnia 2021 roku wszystkie blogi na platformie Centrum Edukacji Obywatelskiej zostały zamknięte i bezpowrotnie usunięte. Na szczęście wszystko wcześniej zarchiwizowałem i mam teraz "kopalnię wiedzy" z ostatnich 10 lat. Często zaglądam do tych zasobów z własnej ciekawości a także proszony o to przez naszych absolwentów. 



Od 9 marca bieżącego roku znowu nadaję. Zaglądając tutaj regularnie możecie poczytać o tym co się dzieje w naszym szkolnym sporcie, a dzieje się sporo. W tym tygodniu czeka nas jeszcze Licealiada w pływaniu dziewcząt i chłopców. Z uwagi na planowane próbne matury przełożone zostały na koniec listopada  zawody piłkarzy ręcznych. Na początku grudnia rozegrane zostaną zawody w tenisie stołowym drużynowym dziewcząt i chłopców. Tematów do pisania nie powinno mi zabraknąć. W razie czego to będę improwizował w oczekiwaniu na kolejne jubileusze.

                                                                                                            Piotr Nizioł

Połamania piór !!!

 "Wielka majówka" zakończona. Grille już pogaszone, zza okien od strony Czerniejówki nie dochodzą już do mnie dźwięki gitary i wes...