środa, 30 sierpnia 2023

Powiew wielkiego świata

    Jest takie powiedzenie, które mówi, że "Wszystko co dobre szybko się kończy". Wprawdzie to jeszcze wakacje i do uroczystego rozpoczęcia nowego roku szkolnego jeszcze troszeczkę czasu zostało, ale od kilku dni regularnie pojawiam się już w szkole. A to posiedzenie Rady Pedagogicznej, zebranie Zespołu Przedmiotowego albo odbiór sal lekcyjnych... Można powiedzieć, że to takie stopniowe, bezbolesne wchodzenie w tryb zawodowy. Przed nami perspektywa kolejnych dziesięciu miesięcy pracy. Nowy rok szkolny jeszcze się nie zaczął a ja już patrzę kiedy zimowa przerwa świąteczna, kiedy ferie itd. Pewnie macie to samo. Co? Będziemy musieli jakoś sobie poradzić. Kiedy tak zamyślony szedłem na parking do "Czarnej Błyskawicy" mój wzrok przykuł jakiś baner wiszący na siatce okalającej nasze boisko. W czerwcu czegoś takiego tam nie było. Wróciłem do magazynku po klucz i za kilka minut byłem już na boisku i prawie mnie zatkało. Na siatce wisi taki baner.


Przez ostatnie dwa miesiące na zmianę zajmowałem się drobnymi pracami remontowymi w domu i uczestnictwem w rozlicznych koncertach i festiwalach muzycznych. No, czasami jeszcze jeździłem na grzyby. Z lokalnych wydarzeń sportowych śledziłem jedynie poczynania żużlowców i piłkarzy Motoru. Reszta jakoś umykała mojej uwadze i tak właśnie było z tą imprezą, która już za niespełna miesiąc odbędzie się w naszym mieście. A to nie byle co, bo Mistrzostwa Świata U 23 w koszykówce 3 x 3, w których męska reprezentacja Polski będzie broniła tytułu mistrzowskiego. Do Lublina zjedzie po 20 reprezentacji kobiet i mężczyzn. Rozegranych zostanie blisko 100 meczów na światowym poziomie. Nie udało mi się ustalić miejsca rywalizacji ale wszystko wskazuje na to, że będzie to Plac Zamkowy.


W przeszłości organizowano w tym miejscu zawody w piłce nożnej plażowej a nawet w snowboardzie. Z pewnością i koszykówka 3 x 3 uda się w tym miejscu. Jeżeli tak będzie, to może jakieś drużyny zechcą odwiedzić naszą szkołę. Się zobaczy. Na pewno, to my nieraz będziemy pojawiać się na trybunach. Mając za płotem takie wydarzenie nie można tego przegapić. Szykujcie gardła i kibicowskie gadżety. Już za miesiąc na Podwalu POWIEJE WIELKIM ŚWIATEM KOSZYKÓWKI.


                                                                    Piotr Nizioł

Połamania piór !!!

 "Wielka majówka" zakończona. Grille już pogaszone, zza okien od strony Czerniejówki nie dochodzą już do mnie dźwięki gitary i wes...