wtorek, 4 lipca 2023

Spotkanie po latach

    Wszystkim swoim uczniom zawsze przybliżam niezliczone zalety tenisa stołowego, gry ludzi inteligentnych, kulturalnych, wysportowanych, przystojnych, elokwentnych  a jednocześnie skromnych :) Do tych wszystkich powszechnie znanych zalet, że rozwija umysł i ciało, wpływa na rozwój koordynacji ruchowej i nadludzkiej orientacji w przestrzeni doszło jeszcze to, że sprzyja niezwykłym spotkaniom. Wczoraj podczas inauguracji wakacyjnego sezonu tenisowej Ligi Topspin spotkałem swojego ucznia.


Krzysztof Wiechnik ukończył naszą szkołę 22 lata temu. Chodził do klasy III 31/27, której byłem wychowawcą. Nawiasem mówiąc, fajne były wtedy symbole klasowe. Podczas swojej nauki na Podwalu Krzysio reprezentował szkołę w Licealiadzie a nawet przez sezon czy dwa grał w rozgrywkach Lubelskiej Ligi Tenisa Stołowego Amatorów w mojej Jedynce. Teraz po tylu latach postanowił wrócić do tej gry. Dobrą okazją do tego są wakacyjne rozgrywki Ligi Topspin, którą prowadzą dwaj moi koledzy od tenisa. Wczoraj odbyła się inauguracja, w której zagrało 9 zawodników. Graliśmy "każdy z każdym". Była więc okazja do tego, żeby nie tylko zrobić sobie pamiątkowa fotkę i wymienić się numerami telefonów, ale także skrzyżować rakietki przy stole. Krzysiek miał długą przerwę w graniu, ja natomiast gram wtedy kiedy mam okazję, a w związku z tym, że są wakacje, to tych okazji mi nie brakuje. Wygrałem ale łatwo nie było. Widać, że mój uczeń nie zapomniał na czym polega tenis stołowy. Z dwoma czy trzema uczestnikami wczorajszego turnieju zwyciężył i zajął ostatecznie 7 miejsce. Mnie udało się wdrapać na trzeci stopień podium. 


Jeżeli ktoś z czytających nie ma sprecyzowanych planów wakacyjnych i chciałby troche poruszać sie przy tenisowym stole, to zachęcam do udziału w tych wakacyjnych rozgrywkach. Zaletą Ligi Topspin jest to, że można w niej określić poziom swoich umiejętności i grać z osobami o zbliżonych umiejętnościach. Turnieje odbywają się dwa razy w tygodniu ale to każdy sam decyduje o tym ile i kiedy chce grać. Najbliższy odbędzie się jutro. Można się do niego zapisać poprzez poniższy link. https://www.tournifyapp.com/live/5lipca W jednej z czterech zakładek aplikacji można zapoznać się z zasadami uczestnictwa, w drugiej zobaczyć kto się już zgłosił, w kolejnej będzie aktualna klasyfikacja a w ostatniej szczegółowe wyniki turnieju. Kliknijcie i sami zobaczcie. Ja osobiście zachęcam do udziału. Wprawdzie jest on płatny ale z pewnością będą to dobrze zagospodarowane środki, dzięki którym możecie nabyć takich cech jak te wspomniane we wstępie dzisiejszego wpisu. 

                                                                                                        Piotr Nizioł

Połamania piór !!!

 "Wielka majówka" zakończona. Grille już pogaszone, zza okien od strony Czerniejówki nie dochodzą już do mnie dźwięki gitary i wes...