środa, 29 marca 2023

Pani z piłką

    Każdy kibic wie, że środa to piłkarski dzień. Wprawdzie ostatnio, za sprawą reprezentacji, przeżywaliśmy porażkę w piątek i zwycięstwo w poniedziałek ale czas wrócić do piłkarskiej środy. Dzisiaj będzie o naszej pani nauczyciel wychowania fizycznego, która po zakończeniu kariery i zawieszeniu korków na kołek, swoją fascynację piłką nożną kontynuuje jako trener w GKS Górnik Łęczna. Pani Kinga Niedbała w klubie z Łęcznej pracuje z rezerwami drużyny kobiet. 

                   Foto: https://www.facebook.com/GKSGornikLecznaKobiet

Prowadzona przez panią Kingę drużyna właśnie rozpoczęła wiosenną rundę. W swoim pierwszym tegorocznym spotkaniu Górnik II Łęczna pokonał KSZO Ostrowiec Świętokrzyski 2 :0. Ta informacja, na którą trafiłem w mediach była dla mnie inspiracją, żeby zadać kilka pytań swojej koleżance.

Foto: archiwum domowe

Piotr Nizioł (PN): Dlaczego właśnie piłka nożna?

Kinga Niedbała (KN)

Piłka była u mnie zawsze tematem numer jeden. Całe dzieciństwo, jak sobie przypominam, kręciło się wokół piłki, piłki i jeszcze raz piłki. Do tej pory jest ona nieodłącznym elementem mojego życia.

PN: Czy była jakaś alternatywa? Krótko mówiąc. Co jeżeli nie piłka?

KN

Trudne pytanie, ale prawdopodobnie poszłabym w kierunku muzycznym, bo próbowałam swoich sił, grając na instrumentach, jak klarnet oraz keyboard.

PN: Kiedy, gdzie i pod czyim okiem odbyłaś pierwszy trening?

KN

Swój pierwszy trening w wieku 10 lat odbyłam w LKS Wierzchowiska pod okiem trenera Dariusza Kosika. Trenowałam i rywalizowałam z chłopakami, bo wtedy przepisy dopuszczały grę dziewczyn w chłopięcych zespołach.

PN: Jak przebiegała Twoja kariera piłkarska?

KN

Tak jak wspomniałam, przygodę z piłką rozpoczęłam w LKS Wierzchowiska w drużynie chłopięcej. Później przeniosłam się do Kingi Krasnystaw, gdzie trenowałam i rywalizowałam już w rozgrywkach ligowych kobiet (2006-2010r.). Następnie w związku z rozpoczęciem nauki w ZS 1, dołączyłam do drużyny UKS Widok Lublin (2010-2014r.). Kolejnym klubem był zespół AZS PSW Biała Podlaska (2014-2019r.), w którym łączyłam grę ze studiowaniem w Akademii Wychowania Fizycznego. Następnym, a zarazem ostatnim etapem, który był związany z moim powrotem w rodzinne strony, była gra w GKS Górnik Łęczna (2019-2020r.).

PN: Co wpłynęło na Twoją decyzję o wybraniu naszej szkoły po gimnazjum i po studiach?

KN

Od najmłodszych lat moje zainteresowania skupiały się wokół sportu i aktywności fizycznej, dlatego po ukończeniu gimnazjum mój wybór padł na XV Liceum Ogólnokształcące, a dokładnie na klasę "usportowioną" - "BL". Bardzo miło wspominam ten czas, super atmosferę, klimat i miłe towarzystwo :) Mówi się, że są takie miejsca, do których chętnie wracamy... i tak było też w tym przypadku! W związku z ogromnym sentymentem do tego miejsca, po pewnym czasie bardzo chciałam znaleźć się po tej drugiej, nauczycielskiej stronie. W tym temacie od razu nasuwa się na myśl jedno hasło, które często słyszałam z trybun, reprezentując naszą szkołę w zawodach sportowych - "Nie ma lepszego, od szkoły Władka Grabskiego".



PN: największe sukcesy trenerskie dopiero przed Tobą> Co natomiast uważasz za swój największy sukces jako zawodniczka?

KN

Największe sukcesy w mojej piłkarskiej karierze to: awans z drużyną GKS Górnik Łęczna do 1/16 Ligi Mistrzyń UEFA i dwumecz z Paris Saint - Germain,


Foto: www.laczynaspilka.pl

Mistrzostwo Polski (2019/20) oraz zdobycie Pucharu Polski (2019/2020).


Foto: https://www.facebook.com/GKSGornikLecznaKobiet
Foto: https://www.facebook.com/GKSGornikLecznaKobiet
Foto: https://www.facebook.com/GKSGornikLecznaKobiet

PN: Jakie są Twoje zainteresowania nie związane z piłką nożną? Jakiej muzyki słuchasz i jaki utwór mógłbym od Ciebie zamieścić na blogu?
KN
Bardzo lubie chodzić na mecze koszykówki :)
Jeżeli chodzi o muzykę, to nie mam ulubionego gatunku, często słucham tego, co "wpadnie mi w ucho". W nawiązaniu do tematu szkoły, polecam dzisiaj Queen - "Don't stop me now" - teledysk zrealizowany przez klasę artystyczną :) https://youtu.be/fcpnrKlcpKY

PN Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę wielu sukcesów w pracy trenerskiej z naszymi dziewczętami oraz drużyną rezerw Górnika Łęczna.
                                                                                            Piotr Nizioł





                                                                                           













Połamania piór !!!

 "Wielka majówka" zakończona. Grille już pogaszone, zza okien od strony Czerniejówki nie dochodzą już do mnie dźwięki gitary i wes...