sobota, 24 czerwca 2023

Medaliści z Grabskiego

    Kończąc wczorajszy wpis zapewniałem, że jak tylko wydarzy się coś ciekawego z udziałem naszych uczniów, nauczycieli czy absolwentów, to z pewnością o tym napiszę. Nie sądziłem, że okazja nadarzy się aż tak szybko. Mogłem pochwalić się swoim muzycznym początkiem wakacji ale udział w Ultra Chaos Pikniku w Żelebsku, to mały pikuś przy osiągnięciach Pawła Kulczyckiego z II CL oraz Patryka Saby, naszego absolwenta. Zacznę od sukcesu Patryka, bo on wydarzył się wcześniej i jest rangi międzynarodowej.


Zakładam, że część z was słyszała o tym, że w Krakowie i w Małopolsce odbywają się III Igrzyska Europejskie. To w bieżącym roku największa sportowa impreza na świecie z udziałem ponad 7000 uczestników z 48 państw oraz Reprezentacji uchodźców. Nieco w cieniu tej imprezy odbywają się w Wągrowcu Europejskie Igrzyska Letnie DIS+Abled Summer Games, Poland 2023. Jest to innowacyjna w skali Europy impreza sportowa integrująca środowiska osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi. Jedną z 10 dyscyplin, w których odbywa się rywalizacja, jest tenis stołowy. Do reprezentacji Polski na te zawody został powołany nasz absolwent, Patryk Saba reprezentujący ICSiR Start Lublin. Trenerem klubowym Patryka jest inny nasz były uczeń, Bartosz Kiciak. W trakcie zawodów w Wągrowcu Patryk zdobył brązowy medal. Jest to ogromny sukces naszego absolwenta, myślę że największy w jego dotychczasowej karierze. Napisałem do Patryka i otrzymałem kilka zdjęć.





Analizując powyższe zdjęcia można zauważyć, że nasz absolwent uległ w półfinale późniejszemu zwycięzcy. Może przy innym losowaniu Patryk wspiąłby się wyżej o jeden stopień podium. 

Medal Pawła Kulczyckiego jest tego samego koloru co Patryka ale zdobyty podczas Mistrzostw Polski Juniorów w Rugby 7, które rozegrane zostały w Łodzi. Paweł nie jest jedynym przedstawicielem Podwala, który wrócił z Łodzi z medalem. Tą drugą osobą jest p. Piotr Choduń, który doprowadził drużynę Edach Budowlani Lublin do tego sukcesu. Nie znam szczegółów turnieju, bo lubelska ekipa jest w drodze powrotnej i nie chciałem im przerywać fetowania. Pobrałem tylko kilka zdjęć z "profilu facebookowego" naszego nauczyciela, które zamieszczam poniżej.


Paweł Kulczycki czwarty od lewej w dolnym rzędzie


Medalistom z Podwala serdecznie gratuluję zdobyczy. Może innym razem nie trafię na podobne osiągnięcia "Podwalaków" i będę mógł trochę bardziej polansować się na blogu. Dzisiaj wystarczy to jedno zdjęcie.


Oprócz wrażeń muzycznych i kilku płyt do kolekcji, przywiozłem z Żelebska kilka cennych zdobyczy. Warto czasami dać porwać się w wir pogo i pocisnąć się przy samej scenie.

                                                                                                            Piotr Nizioł

Połamania piór !!!

 "Wielka majówka" zakończona. Grille już pogaszone, zza okien od strony Czerniejówki nie dochodzą już do mnie dźwięki gitary i wes...